søndag 13. mai 2007

Superdelicious smoothie



Jeg har helt dilla på smoothies for tiden og lager alle mulige kombinasjoner. Det er bare å prøve seg fram...

Ingredienser:
frosne jordbær og eller andre frosne bær (det er også godt med frosne kirsebær)
banan
pinjekjerner eller gresskarkjerner
naturell yogurt eller fruktyogurt (ta det du har)
litt eplejuice (reguler etter hvor flytende du vil ha den)

Ha alt i en blender og kjør til alt er most. Hvor mye du vil ha av alt må du bare smake deg til etter egen smak og hvordan konsistens du liker. Jeg liker best ganske flytende smoothier på morgenen (eller etter trening) når jeg ikke har så god tid og helst vil drikke den fort, ellers er det godt med en litt tykk en til dessert (Det blir som en veldig sunn is). Du selvfølgelig ha i nøtter og tørket eller frisk frukt om du liker det eller bruke frossen fruktjuice (man kan fryse juice i en isbitpose). Jeg liker spesielt godt å ha i litt frossen ananasjuice hvis jeg vil ha en litt søtere smoothie. MMMmmmm elsker frukt....

Ingen kommentarer: